Svensk Digital Handel – Branschorganisationen för e-handeln

Svensk Digital Handel – Branschorganisationen för e-handeln logotyp

Fortsatt högtryck i svensk e-handeln – 15 procent tillväxt under andra kvartalet 2014

Den svenska detaljhandelns försäljning på internet fortsätter att utvecklas mycket starkt. Under andra kvartalet 2014 ökade försäljningen med 15 procent. Samtidigt möter svenska detaljhandelsföretag, inte minst inom kläder och skor, allt hårdare konkurrens från utländska sajter

Läs mer

Välkommen till e-Handelsdagen i Kalmar 23 september!

Under e-handelsdagen träffas e-handlarna för att byta erfarenheter och få ny inspiration till att göra bättre affärer. Förhoppningen är att fler handlare tar steget att gå in i digital handel, eller åtminstone ha en dialog med sina kunder digitalt.

Årets dag kommer att belysa många utmaningar som e-handlaren ställs inför. Temat är lönsamhet och tillväxt, med diskussionsmöjligheter om frågor i allt från digital utveckling, kundbemötande till marknadsföring.

Läs mer

Seminarium – Så lyckas du med e-handel i Tyskland!

Datum: 24 september 2014
Tid: 08:00 – 13:00
Plats: Valhallavägen 185, 115 53 Stockholm

75 % av alla e-handelsföretag brister när det gäller konsumentlagstiftning, moms och krav på förpackningar när de expanderar utomlands. 

Delta på halvdagsseminarium som ger dig de grundläggande kunskaperna för vad som gäller för att bedriva e-handel på den tyska marknaden. Vi får också lyssna till företag som lyckats på den tyska marknaden och höra deras tips för framgång.

Läs mer

Ny konsumentlagstiftning 13 juni.

Svensk Digital Handel har för sina medlemmar tagit fram en guide som avser den nya lagstiftningen som träder i kraft den 13 juni 2014. På vår blogg finns ett kort utdrag från guiden. Tänk på att oavsett om justering av villkor har införlivats på er försäljningsplats är det lagen som gäller.

Om du är medlem i Svensk Digital Handel och inte har fått guiden hör av till oss: jonas.ogvall@svenskhandel.se.

Läs mer

D-food Index Q2 2014

D-food Index från Svensk Digital Handel visar att livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 32 procent under andra kvartalet 2014 jämfört med samma period förra året.

Försäljningen av middagslösningar ökade med 15 procent under andra kvartalet 2014. Motsvarande siffra för försäljningen av lösplock var 55 procent.

Läs mer
Skrolla upp!